loving couple

Daisypath Anniversary tickers

~EN HUBBY & MY SUNSHINE~

Lilypie Third Birthday tickers

Monday, December 7, 2009

Al-Kisah Raya Aji, Mak Mertua, Admit KTS & New Baby

apa punya tajuk da....panjang kemain...ahh...biasa ah...mau kasi gempak sikit...kui3...emm....lebih kurang dah seminggu raya haji berlalu apakah citernya sampai tajuk termasuk gak raya aji tuh...meh cni nak story...saje nak bg panjang entry nih kekeke....

HARI RAYA AIDIL ADHA
huhuhu.....raya haji kali nih saya beraya di terengganu yang kucintaik nih ah....en hubby pun terpaksa ah datang beraya kat sini...ape ceerrr?hehehe...actually en hubby dia x bagi saya jalan jauh lagi...katanya kandungan masih baru so xnak la jadi paper...kena berhati2 la kan....sebagai isteri yang menurut perintah so layankan ajer hehehe...meriah ker raya sini?huhuhu....biasa jer...kebetulan kak ngah saya pun x balik kampung so raya sama family dia ah...nasib baik ada arif yang mencuit hati hehehe....dlm ati nak sgt balik jengka...huhuhu...rasanya dah berkurun x balik jengka nih...aduhhh.....

::baju raya pun belasah jer lah...kekeke

::c arif yg nk gak nyibuk...


::tengok...kononnya nak buat peace budak kecik tuh

MAK MERTUA
apa kes tetiba tajuk cenggini?hahaha...kasi gempak sikit....huhuhu...satu kejutan yang telah di lakukan oleh family en hubby....before this saya n en hubby mmg dah tau yang mak n abah nak dtg ganu tapi petang kamis sebelum raya mak call n cakap x jadi nak dtg raya kat ganu sama kiteorg...so...mmg x prepare paper la....alih2 time hari raya...lebih kurang kul 10 pagi mak call then cakap dah on the way ke terengganu huhuhu....terkejut la kiteorg...ye ah belum tempah hotel pun lagi...raya plak tuh.....kata mak x payah tempah la...dorang nak balik malam tuh jugak...tapi xkan x rehat2 kan?kata mak nak tengok umah saya kat ajil nih...so sesambil rehat kat sini la...huhuhu...boley ker?aahhh...belasah jer la...hahaha....housemate pun bukan ada kan...hehehe...mak, abah, ogie, ina n ira sampai dah petang...dorang singgah beraya kat umah kak ngah lu...lepas tuh baru gerak balik ajil....emm....rupa2nya...mak x bagi sewa hotel coz mak bawa byk juadah huhuhu...kalo kat umah saya nih senang la dia nak panaskan juadah..huhuhu...camtuh rupanya....byk gak yang dia bawa ada rendang ayam, ayam masak merah, ketupat, sambal kacang, kuah lodeh, serunding n buah-buahan...huhuhu...nak melawat menantu yang tengah ngandung cucu sulong dia nih hehehe...tapi....sume tuh saya xleh nak jamah...sayang sekali...en hubby n saya pujuk dorang suh tido kat umah saya lu...hehehe...lawak...umah kecik jer...
***no picture available =)

ADMIT KTS
huhuhu...apa dah jadi?...KTS tuh Kuala Terengganu Speciallist...apa kes?emm...nih citer sedih... =( ... napa?huhuhu....hari sabtu kira raya kedua raya aji ah...dalam kul 1145 malam dah time tuh...dah nak tengah malam dah...huhuhu....time tuh saya n en hubby dok ngadap pc...en hubby ngah siapkan assignment dia...tetiba saya rasa macam air kuar dari bahagian bawah...then biler cek rupanya saya bleeding...teruk gak ah...darah merah banyak...mcm dalam drama plak rasa...apa lagi saya n en hubby dua2 cuak...x tau apa sebab kan....terus bg tau kak ngah then dia suh terus g klinik...dlm ati sy doa moga baby selamat...anehnya, saya x rasa sakit akibat bleeding tuh...then seingat saya saya xde mkn menda bukan2 coz lepas mkn biasa muntah balik....buat keje berat jauh sekali...tapi tetiba jer bleeding....musykil....nak cari klinik satu hal...klinik 24 hours pun byk tutup.. ye ah...mood raya lagi...cari punya cari sampai ke bandar KT then nampak KTS jer yang ada open terus masuk situ....nurse cek apa yang patut...katanya kena stay ctu coz nak call doctor pakar nak check saya...huhhuhu...terpaksa la stay satu malam kat KTS tuh....nasib baik en hubby x balik KL lagi...so dia temankan....dalam kul 2 doctor pakar sampai, Dr Yusof namanya....very friendly....then bile doc scan...katanya baby still ok...alhamdulillah...esoknya dia akan buat detail check up coz mlm tuh just nak pastikan baby ok or x...syukur...Allah selamatkan semuanya....to kak ngah n family, thansk so muchhhh!!!!

:: tag nama


::muka seposen huhuhu

NEW BABY
aik...xkan baru masuk spital terus dapat baby?hehehe....bukan la....nak di jadikan citer...time saya kat KTS tuh, kawan saya fidah pun masuk situ gak...sakit nak bersalin....rupa-rupanya dia dok sebelah bilik saya huhuhu...berjiran....gie ah melawat hehehe....baby dia selamat di lahirkan ari ahad, lebih kurang kul 1 pm....dapat baby boy, 3.1kg...x sempat nak amik picture baby coz baby dok dlm bilik baby hehehe....amik pic ngan umi dia jer ah...hehehe...TAHNIAH ek cik puan fidah....


:: dua2 ngah sakit sempat lagi posing =)

**************************

No comments:

Post a Comment