loving couple

Daisypath Anniversary tickers

~EN HUBBY & MY SUNSHINE~

Lilypie Third Birthday tickers

Saturday, October 10, 2009

hoho.... CERITA RAYA...

yuhuuu.....assalamualaikum semua...kekeke...agaknya belum terlambat saya nak ucapkan 'selamat hari raya' kepada semua....mohon maaf zahir dan batin....ya...ampunnn....

emm....da brapa lama x update blog nih? hey! cik ida tolong ah...kui3....ala....bulan 9 tuh xde entry coz concentrate tuk amal ibadat bulan pose kekeke....pastuh skarg sibuk plak ngan mood raya...hehehehe.....biasa ah....sume camtu kan hehehe.....ok lah meh nak cite pasal saya punya raya plak....best x raya?emm.....best sesangat....hehehe....tahun nih saya 1st time berhari raya aidilfitri sebagai suami n isteri ngan en hubby....mood raya tersangatlah hebat hehehe....ape cerrrr...?

tahun nih, saya n en hubby raya di johor dulu....huhuhu...apa nak buat kena ikut kata suami...kekeke...xpe la...kiteorg mngamalkan sistem gilir2 beraya...xpe tahun depan turn raya kat pahang la plak eek bucuk...

camana pengalaman raya kat tempat org?...eemmmm....susah nak di gambarkan kui3...air mata mengalir huhuhu....boleh di katakan setiap masa saya kol mama huhuhu....biasa ah...1st time raya kat tempat org tanpa mama n family sendiri kat sisi..tapi nasib baik ada en hubby yang di cintai yang menenangkan diri huhu...biasa ah kan....MY HERO...

2 hari sebelum raya da ada kat maokil so tolong la mak n abah buat persiapan sikit2...emmm...sikit2 ke?macam banyak je juadah pagi raya tuh...saya ada gak menunjukkan skill mengayam ketupat hohohoho...biasa ah amik peluang bermesra ngan mak abah hehehe.....tau x apa juadah pagi raya tuh?emmm...ada ketupat, lepat (nih korang tengok ah rupanya camana...org jawa panggil lepat), serunding, sambal kacang, lontong, rendang ayam n gulai daging....banyak siot.....biasa lah...raya...mak memang suka masak lebih....senang org datang beraya kan...lagi pun kat sini ada tradisi 'ngunjung' maksudnya ada la jiran or kawan rapat or sedara mara pepagi lagi dah antar mangkuk tingkat tuk bertukar juadah raya...walaupun kadang dalam mangkuk tingkat tuh benda yang sama je yang ada kat umah tapi dah memang gitu cara dorg kot...saya layankan aje...hehehe


:: ni baru skt sarung ketupat...ada byk lagi..saya punya hasil anyam pun ada ::

:: ni la rupa lepat...bak kata mak la... ::

lepas semayang raya, kiteorg sumer berkumpul kat ruang tamu tuk sesi bermaafan...actually sebelum en hubby g semayang raya saya pagi2 lagi dah mintak ampun maaf dari beliau...huhuhu...sgt sedih....then lagi sekali mintak maaf ramai2 kat ruang tamu...start dari yang tua sampai la yang kecik, adik ira yang last....time nih pun sedih gak huhuhu....biasalah, i kan sensitif orgnya huhuhu....


:: ni sume family kat maokil ::

lepas bersalaman kiteorg sume balik kampung en hubby...kat pontian...beraya kat sana huhuhu....adoi berdebor la plak rasanya kan...ye ah nak jumpa sanak saudara en hubby....amboi...meriah kan main lagi kat cni...makcik pakcik en hubby nih ramai...so kecoh la sikit...dorang sume bantai speaking jawa la plak...saya?nganga je la...huhuhu...nasib baik ada translator..kui3....penat beraya huhuhu.....tapi ok la...pengalaman pertama kan.....lepas isyak baru kiteorg sampai maokil blk...masing2 dah penat huhuhu....


:: nih on the way balik pontian ::

keesokannya apa activity?huhuhu....dok rumah tunggu org plak dtg beraya...hehehe....kawan2 en hubby ada dtg...sedara mara...jiran2.....x menang tangan huhuhu....actually, raya kedua ari tuh bersamaan 21 SEPTEMBER 2009, adalah birthday saya huhuhu....apa celebration?tungguuu...entry lain....hehehe...petang raya kedua saya dah gerak balik ke jengka, pahang...hehehe x nyempat2 saya nak balik jengka huhuhu....actually raya kedua mlm kat jengka,umah mama ada BBQ tuh yang plan asal nak blk jengka raya ketiga pagi tapi terawal la plak...huhuhu..


:: x sabar nak sampai jengka huhuhu.. ::

tadi kat atas dah terselit gambar raya kat umah en hubby kan...biasalah, en hubby anak sulung, adik beradik plak 4 org jer...tuh yang dlm gambar tuh x berapa nak ramai orgnya...skarg korang tgk plak gambar saya d jengka...tuh sume baru anak buah saya yang seramai 14 org huhuhu....cerita akan bersambung k...muahhhh!!!


:: nih sume askar kat umah saya hehehe ::

**************************************

No comments:

Post a Comment