loving couple

Daisypath Anniversary tickers

~EN HUBBY & MY SUNSHINE~

Lilypie Third Birthday tickers

Thursday, January 3, 2013

2013

Assalamualaikum & salam sejahtera

Actually tiada apa dalam kepala otak ini  untuk menulis tapi tangan nih gatal plak nak menaip hohoho...so nak kongsi cerita apa? bila tiada dalam perancangan otak? hentam cromo je la labu....ngeh ngeh ngeh...

Oleh kerana kiter dah masuk tahun baru nih mari story mory pasal tahun 2013 la ek... Bila buka FB standardlah bila ramai yang wish selamat tahun baru...itu status yang paling popular la....then yang paling best dan meletop bila tengok kawan-kawan post pasal menghantar anak-anak ke sekolah...hohoi....

Bila baca dan tengok gambar anak-anak kawan da masuk sekolah, cemburu pun ada huhuhu....ye la...umur lebih kurang sama dan kebanyakan sebaya ngan saya tapi anak dah masuk sekolah...ini menunjukkan saya kawen lewat ker?atau diorang kawen awal?...ohoi...tapi saya tetap bersyukur kerana itu adalah rezeki masing-masing...mungkin nanti time saya hantar anak-anak ke sekolah kawan-kawan plak cemburu...hehehe...mana lah tahu... =p

Lagi satu bila sebut pasal tahun baru iaitu tahun 2013 la...semua dok pasang azam baru kan...padahal kalau pikir-pikir balik azam tahun-tahun lepas tuh dah tercapai ker?..ker sesetengah orang asyik ulang jer azam yang sama setiap tahun...okey sebagai contoh..kalau 5 tahun lepas saya berazam nak kurus dan cantik macam Angelina Jolie (harap jangan muntah ye kawan-kawan..hehehe), emmm...sah-sah dah terang lagi bersuluh 5 tahun akan datang pun belum tentu azam tuh tercapai...betul tak?

Nak tahu azam tuh boleh tercapai ker tidak itu bergantung kepada apa yang kiter azam la kan?..kalau azam tuh susah dan hebatnya ngalahkan kungfu panda lawan harimau bintang tapi usaha yang di buat hanya cinonet jer...emmm...dalam mimmpi pun belum tentu azam tu tertunai kan?..tapi kalau azam tuh just macam simple-simple jer..in sya Allah bila next year orang tanya 'azam tahun lepas camana?' so dengan bangga leh la jawab 'azam tahun lepas completed dengan jayanya' hehehe....

Apabila tahun baru juga kiter semua sibuk dengan perancangan baru kan..kira perancangan untuk setahun la...sebagai contoh la...yang anak dara pikir, bulan 3 nak tunang, bulan 8 nak nikah, bulan 9 terus nak ngandung (hehehe...malu..)..kalau yang bujang contohnya, bulan 4 pakai kereta wira, bulan 6 tukar honda, bulan 10 amik BMW...(hohoi...ada ker camtuh?..)...hehehe...contoh je la kan...

Mungkin yang berkeluarga lain pulak dia punya perancangan tahunan...tapi kalau tanya saya, perancangan tahunan saya asyik nak bercuti jer kejenya hahahaha....

Tapi yang pasti, dengan izin Allah, saya dan en hubby mahu berikan Eiman seorang adik!!! Doakan saya yer kawan-kawan semoga semuanya selamat dan berjalan lancar... Aminnn... =)

Adiosss!!!!


No comments:

Post a Comment